Nyhedsbrev juni 2025

Status på viceværtboligen

Der er opstået nogle juridiske og tekniske udfordringer i forbindelse med ønsket om at købe viceværtboligen. Bestyrelsen er først nu blevet opmærksom på at en vicevært bolig i Tyrkiet er en del af fællesarealet. I tidernes morgen er der sket en fejl i matrikuleringen, og vicevært boligen er derfor oprettet som en selvstændig ejerlejlighed. Det betyder, at ejerforeningen ikke har mulighed for at købe den.

Bestyrelsen har derfor valgt ikke at købe lejligheden som situationen er nu, men er i øjeblikket i gang med at undersøge alternative løsninger, vi vender tilbage med nyt, så snart der foreligger mere konkret information.

Poolen

Der er rigtig gode takter med det nye poolfirma. Klaus Kjær har hjulpet med at teste vandkvaliteten, og den er helt i top. Firmaet kommer to gange dagligt og sørger for, at der er pænt og ordentligt omkring pool området. Stor tak til Klaus for hjælpen!

Økonomi

Der er i år blevet investeret en del i nyt hegn i Monark 1, grus/sten i Monark1 og 2 og anden vedligeholdelse, hvilket vi selvfølgelig prioriterer for at sikre, at området fremstår indbydende.

Resten af året vil vi dog nedtone investeringerne, da vi prioriterer at holde poolen ren og fri for sundhedsrisici.

Vi har nogle pumper, der lækker vand, og det har medført ekstraordinære udgifter til dette samt andre omkostninger i forbindelse med renovering af poolen.

Oprydning i “madrasrummet” og i fællesrummet i Monark 1

Vi har haft fælles oprydning i det såkaldte “madrasrum” og i fællesrummet i Monark 1. Resultatet er blevet rigtig godt. Tak til alle, der deltog! Vi opfordrer alle til at hjælpe med at holde orden, så det fortsat fremstår pænt og anvendeligt for alle.

Har I ting I syntes er for godt til at blive smidt ud og kan anvendes af andre, så sæt et billede af det ind i vores facebookgruppe, lad være med at opbevare det i vores fælles lokaler, der bliver så rodet.

Hvis det ikke afhentes med det samme, så sæt det ned i kælderen i Monark 2 blok B.

Fibernet

Alle beboere har nu mulighed for at få etableret fibernet. Bemærk, at der er tale om en bindingsperiode på to år. Ønsker man at melde sig ud inden bindingsperiodens udløb, vil det medføre et gebyr.

Ved ønske om udmelding skal man kontakte Nuri. Hvis du ikke selv har overblik over, hvornår din bindingsperiode udløber, bedes du kontakte enten teleselskabet eller Nuri direkte. Bestyrelsen har desværre ikke adgang til oplysninger om individuelle bindingsperioder.

Ejerskifte

Vi vil gerne minde om, at det er meget vigtigt at informere bestyrelsen, hvis der sker ejerskifte i en lejlighed.

Uden korrekt information risikerer vi, at ejendomsskatter og forsikringer ikke bliver betalt korrekt, hvilket kan medføre unødige problemer for både de nye ejere og foreningen.

Ved ejerskifte bedes følgende oplysninger sendes til os:

  • Navn(e) på de nye ejere
  • Kopi af skødet
  • Dato for overtagelse
  • Oplysning om kommune og statsnummer
  • E-mail
  • Hjemme adresse
  • Telefonnummer

Send venligst disse oplysninger til vores postkasse: bestyrelsen@Belek.dk

Endnu en kontaktperson til praktisk hjælp til lejlighedsejer

Vi vil også gerne informere om, at Emin, indehaver af pool firmaet, også kan hjælpe jer med en række praktiske opgaver i lejligheden – bl.a.:

  • Håndværkere
  • Gardinopsætning/køb
  • Rengøring mm.

En fuld rengøring (inkl. vinduer, vask og pålægning af sengetøj) koster p.t. 2.000 lire.
Hvis du ønsker en mindre rengøringspakke, kan dette aftales direkte med Emin – ligesom I kan aftale, hvordan han får adgang til lejligheden.

Emin bor lige bagved Monark 2, blok A. WhatsApp Emin: +90 543 789 17 38.

Som bestyrelse anbefaler vi ikke nogen specifik – vi oplyser blot om nogle mulige løsninger til rengøring, renovering mm. Det er naturligvis op til den enkelte, om man vil benytte Max, Emin, Murat eller en anden.